התמכרות לסמים והדרך הנכונה להתמודד איתה

סמים אומנם קיימים בחברה שלנו מאז ומתמיד, אך לא כולנו עושים בהם שימוש. רוב האנשים מנסים סמים בשלבים שונים של חייהם, כאשר בדרך כלל מדובר על סמים קלים שנעשה בהם שימוש לזמן קצר. עם זאת, אנחנו רואים שבסופו של דבר יש גם אנשים שמתמכרים. זה נכון בין אם מדובר על התמכרות לקנאביס ובין אם מדובר על התמכרות לסמים אחרים. הבעיה עם התמכרות, ולא משנה לאיזה סם, שהיא משתלטת על החיים ובסופו של דבר משפיעה עליהם לרעה. אתם בעצמכם מכורים לסמים ורוצים עזרה? כדאי שתדעו: אתם יכולים להיגמל, ממש כפי שהרבה מאוד אנשים אחרים הצליחו במשימה.

מה מוביל להתמכרות לסמים?

כדי להבין איך נכון יהיה להתמודד עם בעיית ההתמכרות שלכם לסמים, כדאי שתדעו כמה דברים על התמכרות. יש הרבה מאוד גורמים שעלולים להוביל אנשים להיות מכורים לסמים, כמו לדוגמא:

  • גנטיקה – מחקרים מצביעים על כך שנטיות גנטיות יכולות להשפיע באופן משמעותי על פגיעותו של אדם להתמכרות
  • השפעות סביבתיות – כמו למשל, לגדול בבית שיש בו צריכת סמים, יכולה להשפיע על הסיכון של כל אחד מאיתנו להיות מכור.
  • חוויה של טראומה – כמו למשל התעללות או הזנחה בילדות. תופעות אלה נקשרות הרבה פעמים לסיכוי מוגבר להתמכרות בשלב מאוחר יותר בחיים.
  • הפרעות נפשיות שונות – הפרעות כמו דיכאון, חרדה או הפרעה דו קוטבית עלולות להוביל אנשים להשתמש בסמים ולהתמכר.
  • מתח ולחץ – אנשים רבים שחווים מתחים ולחצים בחיי היומיום פונים לשימוש בסמים ופעמים רבות בסופו של דבר הם מתמכרים.
  • עשויים לפנות לסמים כאמצעי לטיפול עצמי, מה שעלול להוביל להתמכרות.

בנוסף, גם בעיות כלכליות עלולות להוביל רבים מאיתנו לתחושה של ייאוש ובסופו של דבר, להתמכרות לסמים.

למה כדאי לפנות אל מרכז גמילה מקצועי לקבלת עזרה?

ניתן לראות בימינו הרבה מאוד מידע אודות הנושא של התמכרות לסמים. אפשר אפילו לראות סרטים וסרטונים שקשורים לעניין הזה. אפשר לשמוע הרצאות של אנשים שהצליחו לעשות זאת וכך לנסות לעשות שינוי. עם זאת, בפועל, אם זה היה כל כך פשוט, אנשים פשוט היו מספיקים להשתמש בסמים. בפועל הבעיה היא לא רק הסמים, אלא בעיקר ההתמכרות עצמה. לכן חשוב כל כך לטפל בעניין הזה בצורה רצינית, מעמיקה ומקיפה. זו בדיוק הסיבה שבגללה צריך לפנות אל מרכז גמילה, וכדאי לעשות זאת במהירות. במרכזי הגמילה שיש היום בארץ בדרך כלל ניתן למצוא צוות גדול של מומחים עם הרבה מאוד ניסיון. כל אדם שמגיע ורוצה לעבור תהליך של גמילה יכול להרגיש עטוף כבר מהשנייה הראשונה. זה אומר שאתם לא לבד במערכה, כי תוכלו לקבל עזרה לכל אורך הדרך. מחפשים מרכז גמילה מקצועי? כנסו עוד היום ללינק: https://maavar-clinic.co.il/ ותנו לאנשי המקצוע הטובים ביותר ללוות אתכם בתהליך החשוב והמרגש הזה.

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות