חשיבות טיפול ותמיכה לאנשים החווים תקופות משבר

ישראל הייתה מדינה מתוחה מאז ומתמיד, אבל השנים האחרונות של מגפת הקורונה והמלחמה שפרצה בשביעי לאוקטובר הפכו פגשו חלק גדול מהאנשים במקום של קושי. משבר וקושי נפשי יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ועקב נסיבות שונות. המשבר יכול להגיע בעקבות אובדן של מישהו קרוב, לאחר מחלה קשה, בעקבות תקופות של חרדה ומתח כמו מלחמה ועוד נסיבות שונות. מה שבטוח שלא משנה מה הוביל למשבר ואיך הוא בא לידי ביטוי, תמיד חשוב שתהיה למי שחווה משבר סביבה תומכת ומיטיבה. צעירים רבים מוצאים עצמם אבודים ומחפשים מסגרת שתוכל להכיל אותם עם הקשיים שלהם, באווירה טיפולית אבל מצמיחה ונעימה. לשם כך הוקמו מקומות כמו החווה – שיקום ותמיכה לצעירים במשבר.

מה המענה שמציעה החווה – שיקום ותמיכה לצעירים במשבר                 

החווה מאפשרת לצעירים (גברים ונשים בגילאי 18-50) לקבל מענה תומך למצבים של קושי ומשבר באמצעות תרגול שגרת חיים רגילה, בשילוב אנשי מקצוע ומערכת הפועלת באופן דינמי לתמיכה. החווה היא מרכז יום פרטי, שנותן מענה למי שחווה קושי או משבר שאינם מאפשרים לו להתקדם בחיים כפי שהיה רוצה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בקושי לשמור על מערכות יחסים, על מקום עבודה, אורח חיים בריא ועוד. במקרים כאלו חשובה במיוחד תמיכה מקצועית וליווי לצד אותם אתגרים שהחיים מביאים עימם. הטיפול בחווה יכול לבוא לאחר שחרור ממסגרת טיפולים אחרת, ויכול לתרום רבות להשתלבות של הצעיר או הצעירה בחזרה לחייהם טרום המשבר. החווה פועלת באופן פרטי, במרחב טבעי ופתוח, סמוך לחוף הים ומתאימה למי שלא צריך בהכרח מסגרת סגורה או אישפוזית, אבל גם לא יכול עדיין לחזור ולתפקד בשגרת חייו. באמצעות סדר יום, עשייה, תפקוד במסגרת קבוצתית ועוד, אפשר להניע ולהצליח בתהליך השיקום.

איך מזהים כשנמצאים משבר שדורש טיפול?

רובנו חווינו באיזשהו שלב בחיינו קשיים, ירידות, לחצים או חרדות, אבל לא כולם מוצאים את עצמם בתהליך טיפולי או שיקומי. אנשים שונים זה מזה גם באופן שבו אותם קשיים משפיעים עליהם וגם בנכונות שלהם לקבל עזרה מקצועית. בנוסף, ישנם אנשים שחיים בתוך סביבה תומכת יותר, בין אם בקרבת המשפחה ובין אם חברים, מה שעלול גם להשפיע על הצורך בטיפול. לכן, התשובה לשאלה מתי לגשת לטיפול אינה חד משמעית, אבל ישנם מקרים שבהם יותר אקוטי לגשת לטיפול. כמובן שבכל מקרה בו מישהו עלול לפגוע בעצמו או במישהו אחר, יש לגשת ולקבל עזרה. אבל גם כאשר מדובר בתקופה ארוכה ומתמשכת של קושי נפשי, לדוגמה חרדה או דיכאון, מומלץ לקבל עזרה כדי להצליח להתרומם. כמו כן, כדאי לפנות לעזרה מקצועית כאשר הקשיים הנפשיים משפיעים על התפקוד בחיי היום יום, לדוגמה קושי להחזיק בעבודה או בקשרים אישיים.

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות