הכל על בחירת סל שירותי סיעוד

כאשר עולה הצורך של אדם בסיוע צמוד בשל בעיה רפואית, החלמה מניתוח ואפילו בשל הגיל, סל שירותי סיעוד הוא הכלי שיאפשר לו להשיג את הסיוע המדובר. הסל לרוב כולל מגוון רחב של אפשרויות שנועדו להבטיח את רווחתם ונוחותם של המטופלים והמטופלות, בכל אספקט בחייהם בהתאם למצב.

סוגים שונים של שירותים במסגרת סל שירותי סיעוד

קיימים מספר סוגים של סל שירותי סיעוד העומדים לרשות המטופלים על מנת לספק מענה לצרכיהם המגוונים.

  • סיעוד ביתי – כשמו כן הוא. אלו שירותי סיעוד לאנשים שנמצאים בביתם וזקוקים לעזרה; מבוגרים, פצועים ואף כאלו ששוחררו לביתם לתהליך החלמה מניתוח. המטפלים הסיעודיים מציעים עזרה בפעולות יום יומיות פשוטות, מתן תרופות ובנוסף, מקלים על קרובי המשפחה שכעת יכולים להמשיך בשגרת חייהם בידיעה שהאדם האהוב נמצא בטיפול מסור.
  • סיעוד לאחר ניתוח בבית החולים – ניתן להזמין שירותי סיעוד ועזרה גם לבית החולים. למשל לליווי צמוד לאורך תקופת החלמה ארוכה מניתוח. זו אפשרות נהדרת שכן העומס בבתי החולים מקשה על הצוות להקדיש את מלוא תשומת הלב לכל מטופל, וכך הידיעה שאכן קיים ליווי צמוד למטופל, מעניקה שקט נפשי וביטחון הן למטופל והן למשפחתו.

הידע והניסיון שלהם בהיבטים שונים של אנשי הסיעוד מאפשרים להם לספק את הסיוע הרפואי והתמיכה הדרושים לנזקקים לכך. המטפלים והמטפלות עברו הסמכה ולימודים, אשר הפכו אותם למיומנים בתחומם הן בתחום המקצועי והן בתחום הרגשי והאישי. אדם העוסק בסיעוד, חייב להיות מכיל, קשוב וסבלני שכן הוא עובד באופן שוטף עם אנשים הזקוקים לסיוע פיזי כזה או אחר.

לכן, תקשורת יעילה ושיתוף פעולה בין המטפלים ובין קרובי המשפחה והמטופל עצמו, הם חיוניים. ככל שהתקשורת טובה יותר, כך הטיפול טוב ומדויק יותר וכל הצדדים מרגישים בנוח זה עם זה. במקרים הטובים ביותר, המטפל או המטפלת הופכים לחלק מהמשפחה.

אלמנטים שיש לבחון בעת בחירת שירותי הסיעוד

בעת בחירת סל שירותי סיעוד המתאימים עבורך או עבור יקירך, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון; אופי הטיפול, צרכי המטופל והמשאבים הזמינים. חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של טיפול ביתי לעומת טיפול מוסדי ולהעריך ולהשוות בין נותני שירות שונים על מנת לקבל החלטה מושכלת. תוכלו לפנות לחברת סיעוד, להציג בפניה את הנתונים והצרכים וביחד, להבין מהו סל השירותים המדויק ביותר.

אפשרויות טיפול מגוונות

בסופו של דבר, ככל שתבחרו סל שירותי סיעוד מגוון מקיף של אפשרויות טיפול ותמיכה למטופלים, כך הם ואתם תהיו רגועים יותר. ממש כמו כל שירות אחר אשר ככל שהוא מדויק יותר אלינו, כך הוא משרת אותנו טוב יותר, הדבר נכון פי כמה כשמדובר בשירותי סיעוד. מדובר בבריאות, איכות חיים ושגרה תקינה ככל האפשר, אלמנטים חשובים מאין כמותם. זו הסיבה מדוע חשוב להקפיד כל כך על תהליך חיפוש מעמיק, ובחירת סל שירותים נכון.

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות