ציוד סיעודי – הפער בין רצוי למצוי מבחינה עיצובית

עם זאת, כאשר מגיעים לבחור ציוד סיעודי, הרבה פעמים יש נטייה לשים את השיקול העיצובי במקום האחרון ברשימת השיקולים. מה אם כן עושים כאשר רוצים גם נוחות, גם אמצעי סיוע מתקדמים עבור הגיל השלישי וגם נראות מרשימה? יצאנו לבחון את השוק וחזרנו עם מספר רעיונות מומלצים:

ההיצע קיים – נצלו זאת!

ראשית נציין שכיום יש הרבה יותר רהיטים עבור בני הגיל השלישי, משמע הרבה יותר פשוט למצוא ריהוט שגם עונה על הפונקציה הרצויה וגם עונה על רשימה של דגשים עיצוביים, כך שרק צריך להשקיע מעט בחיפוש.

לצורך הדוגמה נחדד שניתן למצוא כורסאות מעוצבות בשלל סגנונות ושמגיעות בשלל בדים, כאשר בין היתר הן מסייעות לעבור ממצב ישיבה לקימה. מכאן שם רק תחפשו כורסאות קימה אצל חברות מובילות, תמצאו כורסאות שלמראית עין נראות רגילות, אך בין היתר עונות על שורה ארוכה של צרכים חשובים – כולל תמיכה אישית בגב, הרמת רגליים, תמיכה מותאמת אישית בגב וכדומה.

התאמות קטנות אך משמעותיות

תמיד ניתן לשלב מגוון אמצעי עיצוב משלימים. שנעניק דוגמאות? ובכן ניתן לקחת מיטות סיעודיות חשמליות ופשוט לשלב להן מצעים מרשימים ולתלות ליד תמונות שאוהבים. ניתן לקחת ארונית סיעודית ולקשט אותה ע"י מדבקת קיר. ניתן לקחת כרית אוויר להושבה ולתפור לה ציפית מבד נעים. ניתן לקחת הליכון ולצבוע אותו בצבע מועדף וכדומה.

שינוי תודעתי – מציאות מדומה

לאחר שטיפלנו בציוד הקיים ולאחר שלמדנו שכיום מדובר בתחום מאוד מפותח, נעבור לציין שבין היתר ניתן לשנות אווירה באמצעות אופציה מעט שונה, ע"י מציאות מדומה.  

באמצעות ציוד VR אפשרי לשנות את סך האווירה, כולל מיקום ותפאורה, ולו לכמה רגעים. לצורך הדוגמה נציין שניתן "לבקר" באתרים היסטוריים, "לטוס" בכדור פורח, "לטייל" בטבע וכדומה. אז נכון שאין זה אמתי, אך לעיתים רק צריך הפוגה מהקיים, וכיוון שכיום מדובר בטכנולוגיה כה מתקדמת, רק נותר להנגיש אותה לבני הגיל השלישי.

עיצוב מכליל

מחפשים מוצר שעונה על פונקציה מסוימת, נראה באופן מסוים, אך לא מוצאים מענה? אם יש אמצעים ותשוקה, תמיד ניתן לפנות למעצב מוצר שמתמחה בעיצוב מכליל. ההוצאה לא חייבת להיות גבוהה (תפנו לסטודנט שנה ד' לעיצוב תעשייתי), ואילו התוצאה בהחלט עשויה להיות מרשימה. כמו כן, אם תצליחו לייצר מוצר חדש, נאה וחכם (רק כי לא הייתם מוכנים להתפשר), ייתכן שאתם עומדים מאחורי מוצר חדש שעתיד ליהנות מביקוש רב (ומכניס).

שורה תחתונה? כאשר עומדים לרכוש מוצרים סיעודיים, כלל לא חייב להתפשר מבחינת נראות. תיהנו מתהליך החיפוש ושיהיה בהצלחה!

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות