מתי צריך לעשות ביטוח בריאות פרטי?

ביטוח בריאות הוא אחד הביטוחים המוכרים ביותר עבור כל אחד ואחת מתושבי מדינת ישראל. אנחנו רגילים לכך שחברות ביטוח שונות יוצרות אתנו קשר על מנת להציע לנו ביטוח בריאות פרטי או בכלל ביטוח חיים וכן הלאה. העניין מעלה סימני שאלה בפני רבים כי ביטוח בריאות יורד לכולנו בתלוש המשכורת אז למה צריך גם ביטוח בריאות באופן פרטי? כדי לעשות סדר בכל הנושא ריכזנו עבורכם את הנתונים החשובים שכדאי לדעת על הביטוחים השונים וזאת על מנת שתוכלו לעשות את הבחירה שמתאימה בדיוק לכם כשיש בידכם הידע.

במדינת ישראל ביטוח הבריאות מחולק לשלושה חלקים. הביטוח הבסיסי ביותר הינו ביטוח הבריאות שאתם רואים בתלוש השכר שלכם וזאת מתוקף חוק בריאות ממלכתי.  היות והשירותים הניתנים בביטוח זה הם מצומצמים ביותר רוב האוכלוסייה מרחיבה את הביטוח הבסיסי בביטוח משלים אצל אחת מקופות החולים וזה נקרא שב"ן, שירותי בריאות נוספים. גם כאן אתם יכולים לבחור בשירותים נוספים מורחבים יותר או מצומצמים יותר לפי מה שהקופות מציעות. חשוב לציין בשלב זה שלכל קופת חולים ישנו סל שירותי בריאות משלה כך שבקופת חולים אחת תוכלו להיות משירותיו של רופא עור הכלולים בסל ואילו לקופת חולים אחרת לא יינתנו שירותיו ותיאלצו לשלם על כך בנפרד.

כאן נכנס לתמונה ביטוח בריאות פרטי שהוא משלים את הביטוח הממשלתי הבסיסי ואת הביטוח המשלים של קופות החולים, השב"ן. הביטוח הפרטי מאפשר לכם לקבל שירותים נוספים שמגוון תחומים שונים כמו השתלות בטיפולים מיוחדים בארץ ובחו"ל, מקרים של צורך בבציע ניתוחים בארץ ובחו"ל, מימון של תרופות חדשות שאינן כלולות בשום סל בריאות לא הממשלתי ולא בסל הבריאות הנוסף. למעשה כל ביטוח דואג להשלים את מה שהביטוח בדרגה הנמוכה לו לא מכסה.

מתי כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי?

חשוב לציין שביטוח בריאות פרטי הוא יקר מבין שלושת הביטוחים שהצגנו לפניכם. היות והוא מכסה הרבה יותר שירותים ומאפשר טיפולים מורכבים יותר שהביטוחים האחרים אינם כלולים בסליהם וגם מתן שירות בזמנים קצרים הרבה יותר. לכן ההמלצה היא על כל מקרה אם אתם יכולים לעשות ביטוח בריאות באופן פרטי, מוקדם ככל האפשר זה הזמן הכי טוב. תחשבו על זה כמו על ביטוח רכב, אנחנו עושים ביטוח חובה פשוט כי הוא חובה אך מרביתנו משדרגים את הביטוח לביטוח צד ג' או לביטוח מקיף כדי שיהיה על כל צרה שלא תבוא עלינו. כך גם עם ביטוח בריאות, רצוי לעשותו כדי שיהיה לנו בעת הצורך חלילה. על כל פנים, במידה ויש לכם עבר בריאותי, אתם חוששים לבריאותכם בשל עניינים רפואיים שמתחילים להתגלות אצלכם ואין לכם ביטוח בריאות פרטי זה הזמן לעשות אחד ויפה שעה אחת קודם כדי שעלויות הטיפולים תיהנה נמוכות יותר וגם שתוכלו לקבל את השירותים שאתם צריכים בהתאם למצבכם.

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות