טיפול רגשי למבוגרים

במהלך החיים אנחנו עוברים לא מעט טלטלות וקשיים. לפעמים אנחנו מצליחים להתגבר על המכשולים והקשיים שהחיים מציבים לפנינו, ולפעמים אנחנו צריכים עזרה מקצועית. טיפול רגשי למבוגרים זו שיטת טיפול שרבים בוחרים לפנות אליה היות והיא שיטה שמציעה דרכים שונות למציאת פתרונות שיכוונו אותנו להתחיל בדרכים שונות בחיים וכך להקל על המכשולים או המשברים שאנחנו חווים. הרי מי מאתנו לא עבר משבר כזה או אחר בחיים? פרידה מאדם קרוב? גירושין? לחצים נפשיים שפשוט נובעים מהחיים העמוסים? כדי להתמודד עם אותם קשיים אפשר לפנות לטיפול שיעניק לנו כלים וכך להקל עלינו את המשך הדרך.

יותר ויותר אנשים מבוגרים, מה זה מבוגרים? גם חבר'ה אחרי צבא מעוניינים לפנות לטיפול רגשי. אנחנו לא פעם נמצאים בצומת דרכים ומבינים ששום דבר לא עובד לנו כמו שחשבנו. למשל מקום העבודה אינו מספק אותנו, אנחנו מרגישים שאנחנו לא מממשים את היכולות שלנו וזה גורם לנו להתעורר כל בוקר בתחושה מוחמצת. אנחנו אולי אחרי פרידה מאדם קרוב ואנחנו לא יודעים איך להתמודד עם החוסר, שאותו אדם אינו עוד חלק מחיינו. לפעמים אנחנו פשוט מרגישים עצובים ולא יודעים למה, הכול כביכול על מי מנוחות, הכול למעשה בחיים בסדר אך עדיין משהו גורם לנו להרגיש בדכדוך או שאולי אנחנו בדיכאון רק שאנחנו לא בדיוק יודעים איך להסביר את התחושות שלנו. בדיוק עבור כל המרקרים הללו ועוד רבים אחרים אנשים פונים לטיפול רגשי.

מהו טיפול רגשי למבוגרים ואיך זה עובד?

הטיפול הרגשי כשמו כן הוא מטפל ברגשותיו של האדם ובנפשו. לאורך הטיפול המטפל והמטופל מנהלים שיחות וכך המטופל מבין יותר את רגשותיו של המטופל, דרגי ההתמודדות שלו בתוך מצבים שונים בחיים ומזהה מהן הנקודות שבהן המטופל מרגיש את הקושי ושם להתמקד על מנת לספק כלים ופתרונות מעשיים על מנת שהמטופל יוכל להתמודד במצים הללו בצורה טובה יותר.

כאשר מתמקדים ברגשות ניתן להתמודד עם מצבים שונים בצורה טובה יותר. אנחנו יכולים להסתכל על מקרה בו אנחנו כועסים או מאוכזבים נורא, אם נבין את הרגש, עם נתייחס למה שהרגשנו ונלמד איך לשנות לנהל את הרגש בצורה מועילה יותר עבורנו ולא להפך, שהרגש ישלוט עלינו. כך אנחנו יכולים לתפקד בצורה טובה יותר, לקבל החלטות פשוטות וחשובות מאוד בצורה מועילה יותר עבורנו.

לסיכום, יותר ויותר מבינים כי השינוי בחייהם יגיע מעצמם. לרגשות שלנו יש את הכוח לגרום לנו להיות מאושרים או עצובים, אנחנו צריכים ללמוד איך לשלוט ברגשותינו, איך חגרום להם להיות משמעותיים כשהם תורמים לנו, ולמזער אותם כשהמצב אינו לטובתנו. יחד עם מטפל מנוסה אתם עוברים תהליך משמעותי שישנה לכם את הזווית ממנה אתם רואים את חייכם היום. אם אתם רוצים לעבור שינוי, רוצים להרגיש טוב יותר אתם מוזמנים לעבור טיפול רגשי למבוגרים שיעשה לכם טוב.

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות