שמן סי בי די: מה שאתם חייבים לדעת

הרבה מאוד חומרים אקזוטיים ומיוחדים הופכים לזמינים יותר, וחוקיים לשימוש, חומרים שבעבר היו נחשבים מחוץ לתחום. עולם מוצרי הקנאביס כבר מזמן חוקי לגמרי בהולנד ומדינות נוספות, אבל בעשור האחרון אנו עדים לפריצה חזקה עד מאוד של תחום הקנאביס לעולם הרפואה הפרמקולוגי, ומוצרים כמו שמן סי בי די נהפכו למוצר בסיסי בטיפול בתופעות שונות.

לצד חומרים טבעיים אלו אנו אף עדים לשימוש בחומרים שנחשבו בעבר ל"סמי מסיבות", כמו השימוש ב-MDMA, לצורך טיפולים במצבי פוסט טראומה ודחק קשים, ובמקומות מסוימים בעולם חומרים בעלי אופי הלוצינוגני נמצאים בשימוש לצורך טיפולים נפשיים עמוקים ויצירת שינוי בחיים.

יתרונות רפואיים של שמן סי בי די

שמן סי בי די הינו חומר מיוחד שמכיל מגוון חומרים פעילים, ברמות ריכוז ורמות עוצמה שונות. שלא כמו טי אייץ’ סי (THC), החומר הפעיל והמפורסם יותר של צמח הקנאביס (המריחואנה), הרי שדווקא סי בי די אינו מעורר הזיות, צחוק, יובש בפה, ושאר תופעות מנטאליות ופיסיות המיוחסות למצב הקרוי בפי המשתמשים כ"סטלה".

שמן הסי בי די נצרך בצורה רפואית ואחראית, ונועד לתת למשתמש פתרונות רפואיים ברורים, כגון –

  • שקט נפשי – סי בי די ידוע כחומר מרגיע מאוד, יכול לעזור בשיכוך ומניעת סערות רגשיות, ויצירת שלווה פנימית ורגיעה עמוקה, שקט נפשי שהוא מצרך כה חיוני בימים אלו, ובעולם הלחוץ בוא אנו חיים.
  • הרפיית מתחים פיסיים – מתח שרירי הוא דבר נפוץ, בעיקר, אך לא רק, בכתפיים ובשכמות. הרבה אנשים סובלים מהתכווצויות שרירים ומתחים עודפים וכרוניים של שרירים המכווצים תמידית. לא רק הלחץ והכיווץ עצמו, אלא גם תופעות לוואי כמו כאבי ראש עלולים להיות תוצר לוואי לא רצוי של אותם המתחים. שמן סי בי די יכול לסייע לגוף לשחרר את המתח (הטונוס) המיותר, בשני מנגנונים, הן בעבודה ישירה עם מערכת העצבים הסימפטטית, והן מתוך יצירת שקט נפשי שמוביל להרפיה הרמונית והדרגתית במתח האצור
  • יציאה ממצב "פייט אור פלייט" – יציאה מהמצב ההישרדותי הנפוץ בימינו, ומשם מפל של יתרונות רפואיים חד-משמעיים עליהם נפרד מיד

החיים במצב רגיעה – חיים יפים וארוכים

"הרוצח השקט", כך מכנים את לחץ הדם הגבוה, הגורם החבוי שמסתתר מאחורי בעיות נפוצות ומסכנות חיים אחרות. שבץ, התקפי לב, כל מיני בעיות שונות ומשונות נוצרות בגוף שלנו על רקע לחץ דם גבוה. התופעה כה נפוצה, עד כי כמעט כל גבר מעל גיל 50 מוצא את עצמו עם מרשם לכדורים להורדת לחץ הדם, והאמת היא שגיל הצריכה של כדורים מצילי חיים אלו הולך ויורד.

לחץ דם גבוה נוצר, בין היתר, על רקע העובדה שאנחנו נמצאים כל הזמן במצב של השרדות. המוח מתוכנת לעבור למצב הישרדותי זה כאשר יש סכנה, כשיש אריה שמאיים על החיים שלנו. התרבות המודרנית אולי נחשבת "רגילה" עבורנו, אך עבור מערכת העצבים שלנו, מדובר בגירוי גבוה ומתמשך, ואנשים נמצאים במצב "פייט אור פלייט" לאורך זמן רב, לעיתים שנים, מה שמכלה את המשאבים, ויוצר, בין היתר, ל"ד גבוה. שמן סי בי די יכול להרגיע אותנו מאוד, ולעזור למערכת העצבים המרכזית לשנות את המנגנון ממצב של השרדות למצב של רגיעה, ולתמוך בבריאות הכללית שלנו.

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות