איך להתמודד עם חרדה דנטלית

חרדה דנטלית מתייחסת לתחושות פחד, מתח או חוסר נוחות שאנשים חווים בהקשר של טיפולי שיניים. מצב זה יכול לנוע בין עצבנות קלה בלבד החולפת ברגע שהטיפול מתחיל ובין פוביה קשה, המשפיעה על נכונותו של אדם לעבור טיפול שיניים ולטפל בחלל הפה. אחת הדרכים להקל על החרדה, היא לבצע טיפול שיניים בהרדמה כללית במרפאת סביון מדיקל סנטר או בכל מרפאה אחרת המאפשרת את זה. כך, המטופל נותר רגוע והרופא יכול לבצע את עבודתו.  

ישנם גורמים שונים התורמים לחרדה דנטלית, כגון חוויות טראומטיות בעבר, פחד מכאב, הצלילים והריחות הקשורים למרפאות שיניים ותחושות של אובדן שליטה בזמן הישיבה בכיסא הרופא.

טיפול שיניים בהרדמה כללית במרפאת סביון מדיקל סנטר – להתכונן לביקור אצל רופא השיניים ולהקל על החרדה

אחת הדרכים להתכונן לביקור אצל רופא השיניים כאשר ישנה חרדה, היא פשוטו כמשמעו – להתכונן לכך מכל בחינה.

  • תתחילו בבחירת רופא שיניים הידוע בגישה עדינה ובתקשורת טובה עם מטופלים.
  • לפני התור, כדאי לשוחח עמו וליידע אותו על קיומה של החרדה.
  • נסו לקבוע את התור בזמן שבו אתם פחות לחוצים או ממהרים.
  • הכירו את ההליך מראש, שכן לעתים הבנת התהליך לעומקו יכולה להפחית את הפחד.
  • תרגלו נשימות, מצאו מוזיקה מרגיעה לפני התור. נשנשו משהו שאתם אוהבים.

בסופו של דבר, תקשורת היא אולי הכלי החשוב ביותר. ידעו את רופא השיניים לגבי החרדה שלכם. ככל שתקדימו לעשות כן, הרופא יוכל להתאים את עצמו אליכם; לקחת הפסקות כאשר עולה בכך צורך, להסביר כל שלב וצעד בטיפול כדי לעזור לכם להרגיש בשליטה.

קבעו על סימן כגון הרמת יד, שיעזור לכם להודיע לרופא שאתם זקוקים לרגע. אלמנט נוסף שיוכל לסייע הוא פשוט, הסחת דעת. ישנם רופאים שהתקינו מסך טלוויזיה מול כיסא הטיפולים, אחרים יאפשרו לכם להאזין למוזיקה במידה ואינכם מרגישים צורך לקבל מידע על התהליך עצמו תוך כדי. כך או כך, חשוב לבחון היטב מראש המלצות וביקורות על הרופא, על מנת להבין מהו הניסיון שלו בעבודה עם מטופלים החווים חרדה דנטלית.

מעל הכל – אל תזניחו את בריאות השיניים והפה

לא בכדי נאמר לנו לא להזניח את הפה שלנו. גם כאב השיניים הקל ביותר עלול להתפתח במהירות למחלה כואבת ובלתי נסבלת, המלווה בתופעות לוואי קשות. טיפול שיניים בהרדמה כללית במרפאת סביון מדיקל סנטר הוא אחד הפתרונות הנפלאים שנוצרו עבור מי שחווה חרדה דנטלית; בזמן שהמטופל ישן, הוא אינו חש בכאבים ואינו מודע להליכים המתבצעים. במקביל, הרופא יוכל לבצע את עבודתו נאמנה באופן היעיל ביותר, ללא הפרעות.

כעת כשעומדת בפניכם האפשרות להעניק את הטוב ביותר לבריאות השיניים שלכם, זו ההזדמנות שלכם לעשות זאת ללא פשרות ובעיקר, ללא כל חרדות. לחיוך מושלם ומלא ביטחון!

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות