אשפוז פסיכיאטרי פרטי בבית - מרחב מוגן ובטוח

מוסדות פסיכיאטריים מספקים אמנם מענה טיפולי לחולים במחלות נפש, אבל הסביבה לא בהכרח משרה רוגע ולא תמיד מקדמת ריפוי. היום אפשר להירפא גם בבית, בפרטיות, עם טיפול והשגחה מסביב לשעון.

 

דיסקרטיות וטיפול בהתאמה אישית

אשפוז במוסד פסיכיאטרי יכול להיות חוויה לא קלה בלשון המעטה. תחושת הכליאה, הנהלים הנוקשים, האווירה, חוסר הפרטיות וכמובן הסטיגמה, כל אלה יכולים להוסיף למצוקה הנפשית, של מי שנקלע למשבר או סובל ממחלת נפש ולעיתים אף לחבל בתהליך הריפוי והשיקום שלו.

אבל היום אפשר גם אחרת. אשפוז פסיכיאטרי פרטי, בבית המטופל או במרכז טיפולי פרטי, מאפשר טיפול נפשי מקצועי ואינטנסיבי, כולל השגחה צמודה של 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בתנאי (HCS (Home and Community-based Services.

דיסקרטיות וטיפול בהתאמה אישית

אשפוז פסיכיאטרי בבית, יכול להתאים למי שמתמודדים עם מגוון בעיות מתחום הנפש, כמו הפרעות במצב הרוח, התמכרויות, הפרעות דחק פוסט טראומטיות ומחלות נפש שונות, אך מעדיפים לקבל את הטיפול בתנאים של אנונימיות ודיסקרטיות ובמקביל, לשלוט על תוכנית הטיפול והשיקום.

האשפוז הביתי, מאפשר למטופל להמשיך ולשהות בסביבה מוכרת ובטוחה ובמרחב מוגן. הוא מונע את הצורך להסתגל למקום חדש, זר ומנוכר, להימנע מהתיוג הבעייתי הכרוך באשפוז בבית חולים פסיכיאטרי ציבורי ומקשיים נוספים, כמו התחככות מתמדת במטופלי נפש אחרים, אי הוודאות לגבי מועד השחרור, הליך השיקום ועוד. במקביל, אשפוז בבית מעניק למטופל ולבני משפחתו, אפשרות בחירה ומעורבות בעיצוב ההליך הטיפולי, כדי להפוך אותו למיטבי ולאפקטיבי ביותר לעצירת ההידרדרות הנפשית והשבת האיזון.

ליווי פסיכיאטרי, טיפול פסיכולוגי, הוליסטי וריפוי בעיסוק

למאושפז הבית מוצע סל שירותים עשיר, שניתן להתאים לצרכים ולהעדפות. הבחירה מתוך הסל נעשית על ידי המטופל ובני משפחתו, בכפוף להמלצות הצוות המקצועי. סל השירותים כולל פיקוח וליווי על ידי פסיכיאטר מומחה, שירותי סיעוד של אחיות המתמחות בבריאות הנפש במשמרות בוקר וערב, בנוסף המאושפז מקבל שירותי חונכות והדרכה שיקומית.

כמו כן, מוצעים למטופל שלל טיפולים. טיפול פסיכולוגי פרטני, זוגי ומשפחתי ושיחות אימון אישיות, לצד תרפיות לאיזון נפשי וריכוז מנטאלי, כמו אימון להתמודדות עם הפרעות מצב רוח, פסיכודרמה, טיפולים במוסיקה ובאומנות, מפגשי ריפוי בעיסוק, שיעורי יוגה והדרכה מקצועית לפעילות ספורטיבית, כמו גם טיפולים מתחום הרפואה המשלימה, בהם דמיון מודרך, שיאצו ועיסויים. בנוסף לכל אלה, מוצע למטופל שירות של עובדים סוציאליים, לסיוע בהתקשרות לרשויות השונות כדי לממש זכויות ולטיפול בבעיות נוספות.

שירותי אשפוז פסיכיאטרי בבית – קהל יעד

כל אדם שזקוק לאשפוז פסיכיאטרי ואינו מעוניין באשפוז במוסד פסיכיאטרי סגור, ראשי לבחור באלטרנטיבה של אשפוז פסיכיאטרי בביתו. אשפוז בית פסיכיאטרי יקנה למטופל גמישות, טיפול מותאם אישית, סביבה רכה ומרחב תומך בהתאם לצרכיו ולרצונותיו. אשפוז בית במקרי משבר נפשי או מאניה דיפרסיה יסייע למטופל בשיקום ובאיזון נפשי ורגשי, ובניהול חיים מיטביים ומאוזנים לצד מצבו הנפשי.

אשפוז פסיכיאטרי בבית - סביבה מוכרת ובטוחה

אשפוז פסיכיאטרי ביתי, מאפשר להחליף את הביקורים במוסד פסיכיאטרי, בסביבה המוכרת, הנעימה והבטוחה של הבית. אשפוז בית מאפשר לזכות בשמירה על פרטיות ודיסקרטיות, מבלי לוותר על פיקוח פסיכיאטרי מקצועי ועל מגוון טיפולים תומכים. המשך השהות של המטופל בביתו, עוטף את המטופל ומאפשר שמירה על שגרת חיים במרחב הביתי ומעלה את סיכויי ההצלחה של הטיפול והשיקום מעצם קיומו בבית, במרחב בטוח, מוכר, מוגן ומותאם אישית למטופל ולצרכיו.