נערות בהריון: מה שחשוב לדעת

הריון בגיל העשרה מתרחש כשנערה מתחת לגיל עשרים נכנסת להריון. ברוב המקרים, הכוונה היא לצעירות בין הגילאים 15-19, אבל נערות בהריון יכולות להיות צעירות יותר.

הנה מה שחשוב לדעת על סימנים מוקדמים נפוצים להריון, איך לנהל הריון בריא בגיל צעיר, ומידע שיסייע לכם להבין הריון בגיל העשרה.

תסמיני הריון בגיל העשרה

העדר מחזור חודשי אחד או יותר הוא הסימן הקלאסי למצב בו נערות בהריון צריכות להיבדק, אבל העדר המחזור עשוי להעיד על מצבים אחרים, מכיוון שבגיל הנורים המחזור עדיין אינו סדיר. אצל חלק מהנערות, המחזור החודשי נעדר כתוצאה מדיאטה קיצונית או פעילות גופנית מאומצת, שומן גוף נמוך כתוצאה מספורט או אנורקסיה. הרשימה המלאה של סימני הריון כוללת:

  • העדר מחזור חודשי
  • בחילות או הקאות במצב שנקרא "בחילות בוקר" למרות שההקאות עשויות להתרחש לאורך כל היום.
  • סלידה פתאומית ועזה ממזונות מסוימים, במיוחד בשר או מזונות שומניים ומטוגנים.
  • כאבים בפטמות או בחזה.
  • עייפות בלתי רגילה.
  • הטלת שתן תכופה.
  • שינויים חריגים במצב הרוח.
  • תחושת סחרחורת.
  • עלייה במשקל.
  • נפיחות בבטן.

נערות בהריון מקבלות אישור למצבן עם בדיקת הריון ביתית, שנחשבת ברוב המקרים למדויקת, וניתן לקנות ערכה פשוטה זו ללא מרשם בבית מרקחת. עם קבלת תוצאות חיוביות, חשוב להיבדק אצל הרופא כדי לאשר את התוצאות.

סיכוני נערות בהריון

נערות בהריון והעוברים שלהן נמצאים בסיכונים רפואיים ייחודיים.

העדר טיפול טרום לידתי

נערות בהריון נמצאות בסיכון להעדר קבלת טיפול טרום לידתי מתאים, במיוחד אם אין הלן תמיכה מהוריהן. טיפול טרום לידתי הוא קריטי, במיוחד בחודשים הראשונים להריון. הטיפול מחפש בעיות רפואיות הן באם והן אצל התינוק שטרם נולד, עוקב אחר גדילת העובר ומאפשר התמודדות מהירה עם כל סיבוך שמתעורר.

ויטמינים טרום לידתיים עם חומצה פולית, באופן אידיאלי שנלקחים לפני הכניסה להריון, חיוניים במניעת מומים מולדים מסוימים כגון מומים בצינור העצבי.

לחץ דם גבוה

נערות בהריון נמצאות בסיכון גבוה ללקות בלחץ דם גבוה, שנקרא יתר לחץ דם שנגרם מהריון, בהשוואה לנשים הרות בגילאי עשרים או שלושים. יש להן גם סיכון גבוה יותר לרעלת הריון, מצב רפואי מסוכן שמשלב לחץ דם גבוה עם עודף חלבון בשתן, נפיחות בידיים ובפנים של האם ונזק לאיברים.

סיכונים רפואיים אלו משפיעים על נערות בהריון, שעשויות להזדקק לתרופות לשליטה בתסמינים, אבל הסיכונים עלולים גם לשבש את הגדילה של התינוק שטרם נולד, ולהוביל לסיבוכי הריון נוספים כמו לידה מוקדמת.

לידה מוקדמת

הריון מלא נמשך כארבעים שבועות. תינוק שנולד לפני השבוע ה-37 מוגדר כפג. בחלק מהמקרים, צירים שמתחילים מוקדם מדי בהריון עשויים להיפסק על ידי תרופות.

במקרים אחרים, יש ליילד את התינוק מוקדם למען בריאות האם או התינוק. ככל שתינוק נולד מוקדם יותר, כך יש יותר סיכון לבעיות נשימה, עיכול, ראייה קוגניטיביות ועוד.

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות