כל מה שרציתם לדעת על טיפול בגלי הלם

אם הגעתם למאמר זה, אתם ככל הנראה סובלים מבעיות מפרקים או מבעיות רצפת אגן כרוניות, וניסיתם כבר טיפול תרופתי ואולי אף טיפול ברפואה הסינית, אך עדיין לא הצלחתם להגיע לפתרון הבעיה. טיפול בגלי הלם הוא טיפול אשר אינו פולשני, וזה הוא היתרון הגדול שלו. טיפול זה משמש גם כמוצא אחרון לפני ניתוח. במאמר זה קיבצנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי לכם על טיפול בגלי הלם.

טיפול בגלי הלם – מה זה?

טיפול בגלי הלם הוא הליך רפואי אשר אינו פולשני, והוא מבוצע באופן כזה שחושפים את האיבר הפגוע לגלי הלם רדיאליים או אקוסטיים. בתחילה, השתמשו בשיטת טיפול זאת בתחום האורולוגיה בשנות השמונים לצורך פירוק אבנים בדרכי השתן או בכליות. לאחר מכן הרופאים גילו בטעות כי בעקבות הטיפול, נוצר שיפור במצב הרקמות הקרובות לאזור המטופל, ובכך התחילו להשתמש בשיטת טיפול זו גם בתחום האורתופדיה. טיפול בגלי הלם מפיק גלי הלם אקוסטיים לצורך טיפול בכאבים כרוניים ומשפר מצבים של דלקות כרוניות בגידים או במפרקים. גלי ההלם האקוסטיים המוקרנים על האזור המטופל חודרים את העור והרקמות הדקות ומצליחים להגיע אל רקמת השריר והשלד, שם גלי ההלם מחזקים ומאיצים את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף על ידי מס' תהליכים:

  1. יצירה של כלי דם חדשים – גלי ההלם מעודדים יצירה של כלי דם קטנים באזור המטופל, ובכך מעודדים ומגבירים את הזרימה של החומרים הטיפוליים שהגוף מפריש באופן טבעי. 
  2. מעודדים ייצור של קולגן – טיפול בגלי הלם מעלים את הפרשת הקולגן בגוף ובד בבד מורידים את ייצור הסידן הטבעי באזור המטופל. הקולגן הינו חומר טבעי המיוצר על ידי הגוף לצורך תיקון רקמות פגומות ובנייה של רקמות חדשות, וירידה בייצור הסידן חשובה על מנת למנוע מקרים של הסתיידות.
  3. ריסוק של הסתיידויות מקומיות – הסתיידות הגידים הינה תהליך ניווני שנוצר עם חלוף השנים ונובע ממגוון סיבות. לפני שהתחילו להשתמש בטיפול בגלי הלם הדרך היחידה לטפל בבעיית הסתיידויות מקומיות הייתה רק על ידי ניתוח, מה שעורר סיכונים אפשריים כמו סיכוי לפגיעה בגידים ובעצבים העוברים בסמוך לגיד המסוים, וגם יכול היה להשאיר צלקת. האופציה של טיפול בגלי הלם הינה אופציה חזקה ויעילה מספיק על מנת לטפל בבעיות מסוג זה מבלי לפגוע בגידים אחרים ומבלי להותיר צלקות.

היתרונות של טיפול בגלי הלם

כפי שכבר ציינו, מדובר בטיפול לא פולשני, וזה הוא היתרון המובהק שלו. יתרון נוסף הוא שזה הוא טיפול מהיר האורך כ-20 דק' וההקלה שלו מורגשת כבר לאחר הטיפול הראשון. כמו כן, אין לטיפול בגלי הלם כמעט תופעות לוואי.

טיפול בגלי הלם – אצל מי עושים?

טיפול בגלי הלם מבצעים רק אצל מטפל המוסמך לטיפול באמצעות גלי הלם. 

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות