חשיבות שיקום לאחר אשפוז

בהתאם לחומרת הפציעה, המחלה או הניתוח, כמו גם גורמים אחרים כמו גיל ורמת פעילות, תוכנית שיקום לאחר אשפוז מיועדת להשבת הכוח והגמישות.

תוכנית השיקום במרכז החלמה פרטי כוללת שלושה מאפיינים עיקריים: טיפולי פיזיותרפיה להגברת הכוח, הניידות והכושר של המטופלים; ריפוי בעיסוק שמסייע להם לבצע פעולות יומיומיות; וטיפול בכאב להפחתת אי הנוחות במהלך ביצוע תרגילי שיקום ובזמן מנוחה.

שיקום לאחר אשפוז כולל תוכנית מקיפה ומותאמת אישית למניעת החמרת המצב. ברוב המקרים, טיפול פיזיותרפיה מתחיל בתוך יממה מסיום האשפוז ועשוי להימשך עד שלושה חודשים. משך הזמן שמטופל עשוי להזדקק לטיפול שיקומי תלוי במספר גורמים, כמו חומרת הפציעה או המחלה, והיקף תוכנית השיקום.

כל שיטת שיקום חשובה, אבל שיקום לאחר אשפוז חשוב במיוחד

למרבה המזל, שיקום לאחר אשפוז בתנאי בית החלמה פרטי, הוא גם הכי מתגמל. השבת הכוח, הניידות והכושר אכן עשויים להיות תהליכים מורכבים, אבל הרופאים בקיאים בשיטות פיזיותרפיה, והנהלת בית ההחלמה תסייע לכם למצוא את המטפל הטוב ביותר לצרכי השיקום הייחודיים שלכם.

כל התרגילים שנקבעים מותאמים אישית. שיפור הדרגתי בשיטת תוכנית שמכוונת להשגת יעדי השיקום של המטופל חשובה, שכן אי שיפור הן בכוח והן בגמישות עלול לגרום לחולשה מתמשכת ולחוסר יכולת לתפקד באופן מלא. גם הגזמה בתרגילי השיקם בתקווה להחלמה מהירה יותר עלולה לגרום לחץ מיותר על האנטומיה המתוקנת.

ריפוי נכון וזמן החלמה מהיר יותר

שיקום לאחר אשפוז כרוך בתוכנית פיזיותרפיה מותאמת אישית שמסייעת לוודא שהגוף מתרפא כראוי. דוגמאות לכך כוללות הפחתת רקמת צלקת, שיקום תנועה, תפקוד מפרקים ואימון מחדש של השרירים.

יתרון נוסף הוא זמן החלמה מהיר יותר. כך, לדוגמא, ניתוח החלפת מפרק מלא עלולה להשפיע באופן משמעותי על התפקוד, אבל הכוח שחוזר אם מתחילים פיזיותרפיה בעקבות ניתוח כה גדול, מוביל להאצת תהלי ההחלמה.

השתתפות המטופלים

ברוב המקרים, מטופלים שמשתתפים באופן פעיל בתהליך ההחלמה שלהם משיגים תוצאות וחוויות החלמה טובות יותר בהשוואה לאנשים שאינם משתפים פעולה עם הרופאים והמטפלים שלהם.

טיפולי פיזיותרפיה מסייעים למטופלם להבין אילו שיטות התאוששות עובדות הכי טוב עבורו, וגם איך לשמור על רמת בריאות זו גם עם סיום תקופת שיקום לאחר ניתוח. רוב המטופלים שמשתפים פעולה עם תוכנית השיקום, מעוניינים גם להגביר את בריאותם הכללית לאחר השיקום.

בשורה התחתונה, תהליך השיקום חייב להיות מותאם אישית כדי להשיג תוצאות יעילות

צוות שיקום לאחר אשפוז במרכז החלמה פרטי מסייע למטופלים לוודא שהחלמתם מתנהלת בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן בהדרגה להרחבת מאמצי המטופלים. כשהמטופלים מתנהלים בהתאם לתוכנית השיקום שנקבעה, בשילוב עם מנוחה נכונה וגישה כללית תקינה לחיים בריאים, איכות החיים שלהם לאחר הניתוח תהיה מיטבית.

אם אתם מעוניינים לקבל מידע נוסף על חשיבות שיקום לאחר אשפוז, או שאתם סובלים מפציעה, או מחלימים לאחר ניתוח, וברצונכם לקבל טיפול מקיף במסגרת תוכנית טיפל פרטית, קבעו פגישת ייעוץ עם הנהלת מרכז החלמה פרטי עוד היום!

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות