אשפוז יום פסיכיאטרי בבית או במוסד פסיכיאטרי: מה עדיף?

אשפוז במוסד פסיכיאטרי מעורר אימה לכל הדעות. לעיתים האשפוז הפסיכיאטרי כרוך בנטילת תרופות פסיכיאטריות ועל פי רוב שהייה במסגרת שכזו מעוררת מתח ולחץ נפשי ולא בכדי. למרבה האירוניה במקום להיטיב עם המצב הנפשי, מוסד פסיכיאטרי לרוב מעכב את ההחלמה במצב הנפשי, ולא פעם, נחווה כטראומה בקרב האנשים המצויים במשבר נפשי וזקוקים למסגרת תומכת. כמו כן, אשפוז במוסד פסיכיאטרי מתקיים במרחב ציבורי שבו הצוות הרפואי עמוס ועסוק בחולים נוספים, ולא תמיד קיימת האפשרות לקבל את תשומת הלב הראויה ואת המענה הדרוש.

למרבה המזל, קיימת חלופה ראויה לאשפוז במוסד פסיכיאטרי המציעה אשפוז פסיכיאטרי בבית. המשמעות היא, פשוטו כמשמעו, טיפול פסיכיאטרי צמוד בביתו של המטופל ומתן מענה נפשי ורפואי אישי על ידי אנשי צוות רפואיים מקצועיים. אשפוז פסיכיאטרי בבית, מאפשר טיפול אישי, קשוב ומסור והשגחה צמודה במהלך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. כאשר היתרון הגדול והמרכזי של אשפוז פסיכיאטרי בבית, בעת משברים נפשיים, הוא אשפוז המטופל בסביבה תומכת, עוטפת ובמרחב בטוח ומוכר, דבר שתורם הלכה למעשה, לתחושת ביטחון ותהליך החלמה אפקטיבי ומהיר יותר.

למה כדאי לבחור באשפוז פסיכיאטרי בבית?

קודם כל כי זה הבית. זה המקום שבו חשים הכי בנוח, אפשר להירגע עד הסוף, לשכב על המיטה שאנחנו אוהבים ורגילים אליה ובאמת מרגישים בו הכי טוב שאפשר. בנוסף, כאשר מטופל נמצא בבית שלו הוא חש בנוח יותר אין לו צורך להסתגל למקום חדש ומתרכז בהחלמה בתנאים המוכרים שלו ולכן יש לו סיכוי יותר גבוה להחלים ולהרגיש טוב, יותר מאשר אדם שסובל מהפרעות נפשיות אך מאושפז במוסד פסיכיאטרי שאינו תורם ליציבותו הנפשית. כמו כן, אשפוז יום פסיכיאטרי בבית מקנה למטופל את הזכות לשמור על הדיסקרטיות והפרטיות בעניין אשפוזו הפסיכיאטרי. וכאמור, המטופל מקבל יחס חם ואישי בביתו ומענה מהיר לכל צרכיו.

מה עוד כדאי לדעת על אשפוז פסיכיאטרי בבית?

כיום החלופה של אשפוז פסיכיאטרי יומי בבית תופסת תאוצה רבה, וזאת הודות לטיפול אישי במרחב המשרה ביטחון, רוגע ונעימות – הבית שלנו. לפיכך, אין עוררין שבמצבים נפשיים המאפשרים בחירה באשפוז פסיכיאטרי בבית זה הפתרון האידיאלי והמיטבי בעבורנו.

אשפוז יום בבית, שיקנה לנו מעטפת רפואית תומכת והולמת, תחושות חיוביות שנובעות מעצם אשפוז בבית, מדובר במעטפת בעלת תרומה ניכרת להחלמה שלמה ומהירה. אין ספק שכיום ניתן לראות את הצמיחה במספר המאושפזים הבוחרים באשפוז בית, על כל מעלותיו, המעניק לחולים טיפול רפואי במרחב האישי והנעים שלהם דבר שתורם פלאים להחלמתם המהירה.

במסגרת אשפוז בית המטופל יוכל לקבל מגוון טיפולים החל מטיפול פסיכולוגי פרטני, דרך רפואה אלטרנטיבית ועד טיפול פסיכיאטרי, אשפוז יום בבית ילווה על ידי צוות רפואי מוסמך, פסיכולוגים ופסיכיאטריים ואחיות.

מאמרים נוספים

תרופות לטיפול בהפרעות נפשיות